Nowa strona
- Kategoria: Dla studentów
- Utworzono: poniedziałek, 17, kwiecień 2023 03:54
- Poprawiono: poniedziałek, 17, kwiecień 2023 03:54
- Osoba odpowiedzialna za wpis: Wiesław Kurczyk
Aktualne dane znajdują się na stronie: https://bais.p.lodz.pl/
Praktyki rozpoczęte po 29-10-2021
- Kategoria: Dla studentów
- Utworzono: czwartek, 16, grudzień 2021 07:05
- Poprawiono: środa, 13, kwiecień 2022 05:05
- Osoba odpowiedzialna za wpis: Zbigniew Augustyniak
Informacje i dokumenty
dotyczące odbywania praktyk zawodowych przez studentów
Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska
Kontakt: Wydział Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska al. Politechniki 6, 93-590 Łódź, tel. 42 631-35-02,
NIP: 727-002-18-95
Najczęściej zadawane pytania dotyczące praktyk (FAQ)
1. U kogo można zasięgnąć szczegółowych informacji dotyczących praktyk? Kto jest Opiekunem praktyk?
Opiekunami praktyk studenckich na naszym wydziale są:
- dr inż. arch. Tomasz Bolanowski – studenci 1-go stopnia Architektury, Architektury Wnętrz, Architecture oraz Architecture Engineering,
- dr inż. arch. Magdalena Bednarkiewicz – studenci 2-go stopnia Architektury,
- dr inż. arch. Maria Dankowska – studenci Rewitalizacji Miast,
- dr inż. Maciej Grzywacz,prof. uczelni– studenci Inżynierii Środowiska w Budownictwie, Inżynierii Środowiska oraz Sieci i Instalacji w Inżynierii Środowiska,
- dr inż. Anna Hummel – studenci Gospodarki Przestrzennej oraz Planowania Przestrzennego,
- dr inż. Łukasz Krawczyk – studenci Budownictwa.
2. Jakie są dopuszczalne formy odbywania praktyk?
Zgodnie z Regulaminem są różne formy odbywania praktyk. Najczęstsze to:
a) praktyka odbywana poprzez skierowanie z uczelni,
b) praca zawodowa na podstawie umowy o pracę, zlecenie lub o dzieło,
c) prowadzeniewłasnej działalności gospodarczej.
Student posiadający uprawnienia budowlane może uzyskać zaliczenie praktyk na podstawie złożonego wniosku. Minimalny czas odbywania praktyk jest zależny od kierunku i stopnia studiów, i jest taki sam bez względu na formę odbywania praktyk (szczegóły: Regulamin, Ramowe programy praktyk).
3. Co muszę zrobić przed rozpoczęciem praktyki?
Przed rozpoczęciem praktyki, realizowanej na zasadzie skierowania z uczelni, należy zapoznać się z właściwym Ramowym Programem Praktyk (zał. 1) oraz zgłosić się do wydziałowego Opiekuna praktyk z:
· dwoma egzemplarzami podpisanej przez zakład pracy umowy z PŁ (zał. 2),
· dwoma egzemplarzami podpisanego przez zakład pracy skierowania (zał. 3),
· wydrukowanymi dokumentami firmy z KRS lub CEIDG,
· ubezpieczeniem OC i NNW,
· wydrukowanym potwierdzeniem odbycia na wydziale szkolenia BHP (zał. 6a),
· szczegółowym programem praktyk (zał. 3a).
Zawarcie umowy (dawne porozumienie) pomiędzy zakładem pracy a PŁ jest dwuetapowe: najpierw należy zgłosić się po podpis do Opiekuna praktyk, a następnie do Prodziekana ds. studenckich.
Przed rozpoczęciem praktyki, realizowanej na podstawie wykonywanej pracy zawodowej, należy zgłosić się do wydziałowego Opiekuna praktyk z:
· aktualną umową o pracę, zlecenie lub o dzieło,
· dwoma egzemplarzami podpisanego przez zakład pracy skierowania (zał. 3),
· wydrukowanymi dokumentami firmy z KRS lub CEIDG,
· ubezpieczeniem OC i NNW,
· potwierdzeniem odbycia na wydziale szkolenia BHP (zał. 6a),
· szczegółowym programem praktyk (zał. 3a).
Uwaga! Praktyka odbyta bez uprzednio podpisanego skierowania nie będzie zaliczona.
4. Gdzie i jak mogę odbyć na wydziale szkolenie BHP wymagane do zaliczenia praktyk?
Na profilu Wikamp. Szczegółowe informacje można znaleźć pod linkiem:
https://edu.p.lodz.pl/course/view.php?id=198
lub w załączniku 6a.
5. Co rozumiem pod pojęciem szczegółowy program praktyk?
Szczegółowy program praktyk (zał. 3a) jest wylistowanym spisem obowiązków i zadań, które czekają na praktykanta w zakładzie pracy. Spis obowiązków powinien być odpowiednio zakotwiczony w czasie, rozbity na tygodnie lub dni, np. w postaci: dzień 1 – szkolenie bhp, dzień 2 – przygotowanie dokumentacji projektu, itd.
6. Co muszę zrobić po odbyciu praktyki?
Należy przedłożyć Opiekunowi praktyk następujące dokumenty:
· kopię podpisanej umowy z zakładem pracy (zał. 2) lub umowy o pracę, zlecenie, czy o dzieło,
· skierowanie na praktykę zawodową (zał. 3),
· szczegółowy program praktyk (zał. 3a),
· zaświadczenie o ukończeniu szkolenia BHP na wydziale (zał. 6a),
· zaświadczenie o ukończeniu szkolenia BHP w zakładzie pracy (zał. 6b),
· potwierdzenie odbycia praktyki zawodowej (zał. 4) lub wniosek o zaliczenie praktyki zawodowej (zał. 5), w zależności od formy odbywania praktyki – skierowanie czy praca zawodowa,
· dokumentację/raport z przebiegu praktyki zawodowej (zał. 4a).
. stronę tytułową (zał. 8).
Proszę zwrócić uwagę na to, by wykonywana praca odpowiadała zajęciom określonym w Ramowym Programie Praktyk dla odpowiedniego kierunku
(zał. 1). O zaliczeniu praktyki i wpisie do systemu decyduje Prodziekan ds. Studenckich.
7. Kiedy odbywają się konsultacje osób odpowiedzialnych za praktyki?
o dr inż. arch. Magdalena Bednarkiewicz – według informacji zamieszczonych na profilu Wikamp,
o dr inż. arch. Tomasz Bolanowski – według informacji zamieszczonych na profilu Wikamp,
o dr inż. arch. Maria Dankowska – według informacji zamieszczonych na profilu Wikamp,
o dr inż. Maciej Grzywacz, prof. uczelni – według informacji zamieszczonych na profilu Wikamp,
o dr inż. Anna Hummel – według informacji zamieszczonych na profilu Wikamp,
o dr inż. Łukasz Krawczyk – według informacji zamieszczonych na profilu Wikamp,
o dr hab. inż. Piotr Ostrowski, prof. uczelni – według informacji zamieszczonych na profilu Wikamp.
8. Dokumenty związane z praktykami można przekazać osobom odpowiedzialnym za praktyki:
o dr inż. arch. Magdalena Bednarkiewicz – osobiście,
o dr inż. arch. Tomasz Bolanowski – osobiście lub do teczki w portierni,
o dr inż. arch. Maria Dankowska – osobiście,
o dr inż. Maciej Grzywacz, prof. uczelni – osobiście lub w sekretariacie Instytutu I-61,
o dr inż. Anna Hummel – osobiście,
o dr inż. Łukasz Krawczyk – osobiście lub do pudełka na portierni,
o dr hab. inż. Piotr Ostrowski, prof. uczelni – w Dziekanacie lub do pudełka „Dziekanat” na portierni.
9. Do kiedy muszę dostarczyć dokumenty, aby uzyskać wpis w bieżącym semestrze?
Informacji udziela Prodziekan ds. studenckich.
10.Złożyłem komplet dokumentów, ale nie mam jeszcze wpisu w systemie.
Wpisu zaliczenia w systemie dokonuje Prodziekan ds. studenckich do 15 dnia miesiąca,następującego po miesiącu, w którym zostały złożone dokumenty. Przykład: Jeśli dokumenty zostały złożone np. do 31 marca, to zaliczenie powinno być wpisane do 15 kwietnia, a jeśli np. 1 kwietnia, to zaliczenie w systemie pojawić się powinno do 15 maja. Jeśli po upływie tego terminu nie ma zaliczenia, proszę o kontakt mailowy. Wyjątkiem od tej reguły będą okresy urlopowe.
11.Co jeśli chcę odbyć więcej praktyk niż to wynika z programu studiów?
Można tak zrobić, jest to mile widziane. Jeśli informacja o dodatkowych praktykach ma się znaleźć w suplemencie do dyplomu wydawanego na koniec studiów, należy wystąpić z wnioskiem do Dziekana z prośbą o zgodę na dodatkowe praktyki. Dopiero po akceptacji można przystąpić do procedury odbywania praktyk.
12.Odbyłem praktyki dłuższe niż to wynika z minimalnej długości praktyk.
Jako dodatkowe praktyki mogą być uznane tylko praktyki wcześniej zgłoszone – patrz poprzedni punkt.
13.Co to znaczy, że mam odbyć 4 tygodnie praktyk?
Tydzień praktyk rozumiany jest jako 40 godzin pracy w tygodniu. Przykład: Dla odbycia 4 tygodni praktyk należy przepracować 4 x 40 = 160 godzin. Jeśli tygodniowy czas pracy jest krótszy niż 40h, należy odbywać praktyki proporcjonalnie dłużej. Należy zwrócić uwagę, że ze względu na święta, urlopy i zwolnienia, przepracowanie 160 godzin wymaga zazwyczaj pracy dłuższej niż 4 tygodnie. Jednocześnie przyjęto zasadę, że maksymalny uznawany do zaliczeń na wydziale tygodniowy czas pracy to 40 godzin.
UWAGA !!! STUDENCI ARCHITEKTURY
Część praktyk zawodowych, która dotyczy placu budowy, może być w szczególnym przypadku zamieniona na praktykę w biurze projektowym, pracę w Urzędzie Miasta, Urzędzie Gminy lub w Miejskiej Pracowni Urbanistycznej. Decyzję o tym podejmuje wydziałowy Opiekun praktyk.
UWAGA !!! STUDENCI GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO
Dokumenty dotyczące Praktyki Zawodowej, zarówno przed ich podjęciem jak i po odbyciu, będą rozpatrywane do 10 dnia każdego miesiąca. Oznacza to, że dokumenty, które zostały dostarczone do ostatniego dnia miesiąca poprzedniego, będą rozpatrzone do 10 dnia miesiąca następnego. Przykład: Jeśli dostarczymy dokumenty do 31 marca, to będą rozpatrzone do 10 kwietnia. Jeśli dostarczymy dokumenty 1 kwietnia, to będą one rozpatrzone do 10 maja. Jeśli będzie wszystko w porządku, to dokumenty zostaną przekazane do Prodziekana ds. studenckich. Jeśli będą braki lub niezgodności, dokumenty wracają do studenta.
Dokumenty do pobrania:
Zał. 1a Ramowy program – Budownictwo (1 stopień stacjonarne)
Zał. 1b Ramowy program – Budownictwo (2 stopień stacjonarne)
Zał. 1c Ramowy program – Budownictwo (1 stopień niestacjonarne)
Zał. 1d Ramowy program – Budownictwo (2 stopień niestacjonarne)
Zał. 1e Ramowy program – Architektura oraz Architecture (1 stopień)
Zał. 1f Ramowy program – Architektura oraz Architecture (2 stopień)
Zał. 1g Ramowy program – Sieci i instalacje w inżynierii środowiska (1 stopień)
Zał. 1h Ramowy program – Sieci i instalacje w inżynierii środowiska (2 stopień)
Zał. 1i Ramowy program – Inżynieria środowiska (1 stopień)
Zał. 1j Ramowy program – Inżynieria środowiska w budownictwie (1 stopień)
Zał. 1k Ramowy program – Inżynieria środowiska w budownictwie (2 stopień)
Zał. 1l Ramowy program – Planowanie przestrzenne (1 stopień)
Zał. 1m Ramowy program – Planowanie przestrzenne (2 stopień)
Zał. 1n Ramowy program – Gospodarka przestrzenna (1 stopień)
Zał. 2 Umowa PŁ z zakładem pracy
Zał. 3 Skierowanie na praktyki
Zał. 3a Szczegółowy program praktyk
Zał. 4 Potwierdzenie odbycia praktyki
IAESTE
- Kategoria: Dla studentów
- Utworzono: czwartek, 22, kwiecień 2021 17:06
- Poprawiono: czwartek, 22, kwiecień 2021 17:55
- Osoba odpowiedzialna za wpis: Zbigniew Augustyniak
Praktyki w ramach Międzynarodowego Programu Praktyk IAESTE dla studentów PŁ
- Zdobądź międzynarodowe doświadczenie w pracy poprzez płatne praktyki zawodowe;
- Praktyki trwają od 6 tygodni do12 miesięcy;
- Praktykanci otrzymują wynagrodzenie, pokrywające koszty zakwaterowania, wyżywienia, programu kulturalnego;
- Oferty praktyk w ponad 80 krajach na całym świecie;
- Różne kategorie praktyk studenckich we wszystkich dyscyplinach studiów technicznych: na uczelniach, w ośrodkach naukowych i badawczych oraz w firmach ( w tym zakładach przemysłowych);
- Komitet zajmuje się załatwianiem formalności związanych z wyjazdem;
- Procedura rejestracyjna dla studentów zaczyna się w listopadzie i trwa do lutego;
- Ponadto przez cały rok są dostępne oferty na stronie https://www.iaeste.pl
- Więcej informacji i aktualności: https://www.facebook.com/iaeste.tul/
Praktyki
- Kategoria: Dla studentów
- Utworzono: czwartek, 16, grudzień 2021 06:31
- Poprawiono: czwartek, 16, grudzień 2021 07:27
- Osoba odpowiedzialna za wpis: Zbigniew Augustyniak
W związku ze zmianami regulaminu praktyk zawodowych,
nalezy zwrócić szczególną uwagę w jakim okresie rozpoczeli Państwo praktyki:
Harmonogram sesji
- Kategoria: Dla studentów
- Utworzono: poniedziałek, 18, styczeń 2021 10:18
- Poprawiono: wtorek, 18, styczeń 2022 17:45
- Osoba odpowiedzialna za wpis: Wiesław Kurczyk
Harmonogram sesji letniej 2020/2021
Planowanie Przestrzenne/Gospodarka Przestrzenna
Sieci i instalacje w inżynierii środowiska/Inżynieria środowiska
Harmonogram sesji zimowej 2021/2022
Planowanie Przestrzenne/Gospodarka Przestrzenna
Inżynieria środowiska w budownictwie/Sieci i instalacje w inżynierii środowiska